Aquesta és la meva primera entrada al diari d'aprenentatge i, més que un entrada, és més saber en que consiteix un diari d'aprenentagte... faig un copia i desa descarat per bàsicament recordar que estici fent:
Un diari o quadern d’aprenentatge és un document que escriu l’alumne en una llibreta, en un blog digital.., i que serveix per deixar constància dels aprenentatges, experiències, reflexions, opinions, i tot allò que ha après o vol “guardar-se” . També hi pot escriure el com ho ha après i si ha tingut alguna dificultat en el procés. És una eina molt interessant quan es treballa per projectes, ja que permet l’autoregulació dels propis aprenentatges a través de l’escriptura reflexiva i personal. El mestre hi té un paper d’observador i mediador, però no avalua, en canvi si que ajuda a fer adonar als nens i nenes de la manera com s’ho fan per aprendre.
Els nens poden recollir i escriure al seu diari o quadern d’aprenentatge,
- allò que els ha cridat l’atenció dels aprenentatges que han fet,
- allò que han descobert o après aquell dia,
- opinions i impressions del que han llegit, estudiat o del que els han explicat,
- fragments de textos que creuen interessants,
- fotos, retalls, informacions diverses
- expectatives i interessos que els ha generat l’estudi
- dubtes i preguntes a partir de les quals els agradaria aprofundir
- autoavaluar-se: què he après, què m’ha costat més…
- …
Hi han d’escriure quan els vingui de gust, no cal que sigui cada dia, però sí intentar que cada setmana hi hagi alguna aportació.
Abans de començar a fer un diari d’aprenentatge cal establir unes pautes clares de funcionament,
- Cada quan hi escriurà
- Quanta estona hi dedicarà
- Què hi escriurà o hi recollirà
- Cada quan mestre i alumne en parlaran
Això és de: “La construcción de textos reflexivos” de Cuadernos de pedagogía n.416
Doncs ja puc començar... no som un nen, o sí, bé canviam nen per mestre...i endavant!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada